Alta / Baixa / Modificació de dades bancàries
Descripció del tràmit
El present tràmit permet als deutors de taxes o tarifes emeses per l'APB designar el compte de càrrec desitjat per a efectuar el pagament mitjançant domiciliació bancària, tal com estableix l'article 38 del Reial decret 939/2005, de 29 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament general de recaptació:
1. La domiciliació bancària haurà d'ajustar-se als següents requisits:
a) Que l'obligat al pagament sigui titular del compte en què domiciliï el pagament i que aquest compte es trobi oberta en una entitat de crèdit.
b) Que l'obligat al pagament comuniqui la seva ordre de domiciliació als òrgans de l'Administració segons els procediments que s'estableixin en cada cas.
Les liquidacions domiciliades es faran efectives segons l'import i la data consignats en la notificació corresponent mitjançant el càrrec en el compte informat pel deutor.
La modificació de forma de pagament o número de compte serà efectiva per a les factures / liquidacions que s'emetin a partir de la recepció i acceptació de la seva sol·licitud. Les factures / liquidacions emeses amb anterioritat a la sol·licitud mantindran la mateixa forma de pagament i mateix compte de càrrec indicada en la seva notificació original.
CODI SIA: 2962609
Resultat
Servei al qual pertany
Gestió econòmica i financera
Departament responsable de la tramitació
Tresoreria
Qui pot realitzar el tràmit
Qualsevol persona física o jurídica amb relació directa identificable de l'obligat tributari.
Documentació a presentar
-
Formulari d'alta/baixa/modificació de dades bancàries.
-
Certificat de titularitat bancària
Com iniciar el tràmit
La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Comú de les administracions públiques, en l'article 14.2. cita els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques.
Així mateix, la Llei reconeix el dret de les persones físiques a escollir en tot moment si es comuniquen amb les administracions a través de mitjans electrònics o no, llevat que estiguin obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques. El mitjà escollit per la persona per comunicar-se amb les administracions públiques podrà ser modificat per la persona física en qualsevol moment.
-
Telemàticament
Per presentar la documentació electrònicament és indispensable estar en possessió d'un certificat digital com el DNI electrònic o un certificat d'alguna Autoritat de Certificació com la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre o CatCert. Si no en disposa d'un, a la pàgina de preguntes freqüents té informació de com aconseguir-lo.
Estant en possessió del vostre certificat vàlid podeu lliurar la documentació al registre electrònic.
Horari: servei disponible les 24 hores, qualsevol dia.
-
Presencialment
Només per a subjectes no obligats
Servei d'Accés Unificat (SAU):
Edifici Est del World Trade Center
Planta baixa
Moll de Barcelona s/n
08039 BarcelonaTel.: 93 298 60 00
Horari d’Atenció General de l’oficina SAU de dilluns a divendres, des de les 7:30h a les 17:00h.
Horari Exclusiu per a Cites Prèvies Concertades de dilluns a dijous entre les 17:00 i 19:00h. Aquestes cites prèvies caldrà concertar-les a través del correu del SAU: sau@portdebarcelona.cat
Durant el mes d’agost l’ horari serà exclusivament de dilluns a divendres de 7:30 a les 15:00h.
Termini màxim legal de notificació
Termini habitual de resolució
Silenci administratiu
Taxes o tarifes aplicables
Normativa aplicable
Article 60 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària.