Sol·licitud d'autorització per a l'exercici de l'activitat d'agent consignatari al Port de Barcelona
Descripció del tràmit
Procediment per sol·licitar l'autorització per a l'exercici de l'activitat d'Agent Consignatari al Port de Barcelona, per un període indefinit.
CODI SIA: 2410594
Resultat
Resolució d'autorització o denegació de l'activitat d'Agent Consignatari al Port de Barcelona.
Servei al qual pertany
Serveis al vaixell Serveis a la mercaderia
Departament responsable de la tramitació
Departament Comercial
Qui pot realitzar el tràmit
Empreses que es vulguin donar d'alta com a consignataris
Documentació a presentar
-
Formulari de sol·licitud d'autorització per a l'exercici de l'activitat d'Agent Consignatari de Vaixells al Port de Barcelona, degudament emplenat.
-
Acreditació de la personalitat del sol·licitant. Les persones físiques s'acreditaran mitjançant el DNI. En el cas de persones jurídiques, el sol·licitant haurà de presentar l'escriptura pública de constitució, estatuts vigents de la societat, poders i acreditació de la seva inscripció al Registre Mercantil.
-
Justificació d'estar al corrent de les seves obligacions tributàries i de Seguretat Social, d'acord amb el que estableix l'article 71 de Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic i d'estar inscrit al Cens de l'Activitat d'Agent Consignatari de Vaixells als efectes de l'IAE. També s'haurà d'aportar còpia del NIF. S'haurà d'incloure també una declaració responsable del sol·licitant de no trobar-se en cap de les circumstàncies de l'esmentat article 71 (inclosa al formulari de sol·licitud).
-
Informació econòmica financera de l'activitat a desenvolupar: memòria explicativa del projecte de negoci del sol·licitant, amb una previsió orientativa del volum de negoci anual que esperen tenir, amb menció de les companyies navilieres que representa, assenyalant les línies, en el cas que es tracti de companyies que prestin un servei regular; itinerari i tipus de vaixell i de servei, peculiaritats que afectin el tràfic i comerç marítim, freqüència i adscripció a conferència, així com el despatx de vaixells TRAMP i empreses estibadores amb què, si s'escau, vagin a contractar els serveis de manipulació de mercaderies.
-
Acceptació expressa del plec provisional de condicions particulars per al desenvolupament de l'activitat d'Agent Consignatari de Vaixells al Port de Barcelona.
-
Fiança de 30.050,61 EUR, segons el model d'aval aprovat per l'APB i intevingut per federatiu públic.
-
Nom de la persona o persones que assumiran la representació habitual de l'empresa.
-
Domicili de la representació de l'empresa en la província de Barcelona, amb número de telèfon i correu electrònic.
-
Compromís de notificar immediatament a la Direcció de l'APB qualsevol modificació que afecti la documentació lliurada, amb posterioritat a l'atorgament de l'autorització.
-
L'interessat haurà d'assenyalar a la seva sol·licitud el termini pel qual demana l'autorització o si la demana per un temps indefinit.
Com iniciar el tràmit
La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Comú de les administracions públiques, en l’article 14.2. cita els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques.
Així mateix, la Llei reconeix el dret de les persones físiques a escollir en tot moment si es comuniquen amb les administracions a través de mitjans electrònics o no, llevat que estiguin obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques. El mitjà escollit per la persona per comunicar-se amb les administracions públiques podrà ser modificat per la persona física en qualsevol moment.
-
Telemàticament
Per presentar la documentació electrònicament és indispensable estar en possessió d'un certificat digital com el DNI electrònic o un certificat d'alguna Autoritat de Certificació com la Fàbrica Nacional de Moneda y Timbre o CatCert. Si no en disposa d'un, a la pàgina de preguntes freqüents té informació de com aconseguir-lo.
Estant en possessió del vostre certificat vàlid podeu lliurar la documentació al registre electrònic.
Horari: servei disponible les 24 hores, qualsevol dia.
IMPORTANT: El registre electrònic té una limitació de mida de 10MB, si la documentació supera aquesta mida límit, cal seguir els passos següents:
- Lliurar la sol·licitud i altra documentació, a excepció del document pesat, a través del registre electrònic del Port de Barcelona. Cal indicar a l'apartat "Exposa" que la documentació pesada es lliurarà a part a la plataforma habilitada per a aquests casos.
- Preparar la documentació pesada. Si està composta per més d'un document, cal preparar un sol fitxer format .zip. En qualsevol cas, el nom del fitxer sempre s'ha d'identificar amb el codi de registre d'entrada que es va obtenir en fer el pas 1 (el codi que ha d'indicar té l'aspecte següent: REGAGE23e000XXXXXXXX).
- Accedir a la plataforma HCPAW del Port de Barcelona i carregar la documentació pesada. Si la càrrega finalitza amb èxit apareixerà el missatge "càrrega completada" en verd, a la part superior dreta de la pantalla. No s'obtindrà cap comprovant en finalitzar aquest procés.
- El temps transcorregut entre el registre d'entrada del pas 1 i la càrrega de la documentació pesada del pas 3 no pot superar 1 hora.
-
Presencialment
Només per a subjectes no obligatsServei d'Accés Unificat (SAU):
Edifici Est del World Trade Center
Planta baixa
Moll de Barcelona s/n
08039 BarcelonaTel.: 93 298 60 00
Horari d’Atenció General de l’oficina SAU de dilluns a divendres, des de les 7:30h a les 17:00h.
Horari Exclusiu per a Cites Prèvies Concertades de dilluns a dijous entre les 17:00 i 19:00h. Aquestes cites prèvies caldrà concertar-les a través del correu del SAU: sau@portdebarcelona.cat
Durant el mes d’agost l’ horari serà exclusivament de dilluns a divendres de 7:30 a les 15:00h
Termini màxim legal de notificació
Termini habitual de resolució
Silenci administratiu
Taxes o tarifes aplicables
No s'aplica cap taxa
Normativa aplicable