Ruta de navegació

AVÍS IMPORTANT SOBRE NOVA SEU ELECTRÒNICA

A partir del 14 de maig de 2025, l'Autoritat Portuària de Barcelona estrena la seva nova Seu electrònica

L'Autoritat Portuària de Barcelona posa en marxa una nova Seu electrònica, accessible tant des del web com des de dispositius mòbils, amb l'objectiu de millorar l'experiència de les entitats que interactuen amb l'Administració i la ciutadania.

La Seu electrònica és un canal clau per relacionar-se amb l’Autoritat Portuària de Barcelona de forma telemàtica, amb les mateixes garanties que l'atenció presencial. Permet accedir a informació, serveis i tràmits administratius en qualsevol moment i lloc, de forma segura, eficient i accessible.

Per què aquest canvi?

El llançament de la nova Seu electrònica respon a diverses necessitats i compromisos:

  • Complir amb el que estableix la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú, i la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic, que estableixen l'obligatorietat de les persones jurídiques de relacionar-se electrònicament amb l'Administració, i faciliten aquesta via també a les persones físiques.
  • Alinear-se amb el Pla Estratègic del Port de Barcelona, concretament amb l' objectiu d' aprofundir en la transparència, les dades i els serveis orientats a la ciutadania i els clients.
  • Respondre a una creixent demanda: el 2023 es van realitzar 2.718 registres electrònics, i el 2024 la xifra va ascendir a 3.002.

Quines millores ofereix la nova Seu?

Interfície més clara, usable i més accessible facilitant la navegació per a totes les persones.

Catàleg de tràmits modernitzat. Permet accedir directament als formularis web mitjançant sistemes d'identificació segura com Cl@ve  amb certificat digital.
Serà possible adjuntar documentació de fins a 1 GB, signar el formulari digitalment i presentar-lo sense sortir de la Seu. Aquesta millora agilitza la gestió i evita l' ús de plataformes externes.

Nova Carpeta Ciutadana. Els usuaris podran consultar l'estat dels Seus expedients, rebre notificacions i continuar tramitacions en curs des d'un únic espai personal.

Tauler d'anuncis renovat Amb una presentació més clara i millor organització de la informació pública.

Important a partir del 14 de maig 

Per sol·licitar algun dels tràmits definit com a específic hauran de sol·licitar-se seguint les instruccions descrites a la informació del tràmit per tant no es podrà fer ús de la instància genèrica en aquests casos

Per a tràmits d' aquells expedients administratius ja en curs de tramitació abans d' aquesta data, s' haurà d' utilitzar el tràmit d' instància genèrica per a l' aportació de nova documentació.

La informació disponible a la meva carpeta només fa referència als tràmits iniciats després del 5 de maig. La meva carpeta no inclourà informació anterior a aquesta data.

Enllacos