Sol·licitud de factura telemàtica
Descripció del procediment
En l'apartat del grup de treball sobre procediments documentals del Port de Barcelona anomenat Fòrum Telemàtic, es va definir un procediment d'enviament i recepció de factures telemàtiques per a ser intercanviades entre diferents agents i administracions de l'àmbit portuari.
El present tràmit permet als client de l'APB sol·licitar l'enviament de factura telemàtica.
Un cop sol·licitat es passarà un temps de prova fins a comprovar el correcte funcionament dels canals d'enviament de factura i recepció de l'acusament de rebuda per part del client. Superat el període de proves l'APB ho comunicarà al client i finalment ambdues parts signaran l'acord definitiu d'intercanvi de factura telemàtica.
La finalitat d'aquest Servei és agilitar la recepció de dades de liquidació i factures en format electrònic. Els principals avantatges per als clients són: la seguretat, la integritat de les dades, l'estalvi de temps o reducció de l'espai físic d'emmagatzematge.
Finalització del procediment
Recepció, a partir del moment de signatura de l'acord d'intercanvi, de les factures telemàtiques (fitxer PDF amb signatura electrònica) i un arxiu de dades en format EDI o XML que pot ser integrat als sistemes d'informació del client.
Servei al que pertany
Altres serveis
Departament responsable de la tramitació
Facturació
Qui pot demanar el tràmit
Clients, persones físiques o jurídiques, que reben factures de l'APB, be siguin degudes a liquidació de taxes o tarifes portuàries.
Documentació a presentar
Com iniciar el tràmit
Aquest tràmit només es pot realitzar de manera telemàtica tal com s'indica en el següent apartat.
-
Telemàticament
Cal emplenar el formulari de sol·licitud de facturació telemàtica.
-
Presencialment
Termini màxim legal de notificació
Termini habitual de resolució
Passat una setmana des de l'enviament de la sol·licitud s'iniciarà el període de proves.
Silenci administratiu
Taxes o tarifes aplicables
Normativa aplicable
En l'apartat de Fòrum Telemàtic del Web del Port de Barcelona, concretament en processos de suport, es poden consultar tots els documents disponibles relacionats amb la factura telemàtica.
Description:
Le Fòrum Telemàtic du Port de Barcelona a approuvé une Procédure d'envoi des liquidations des taxes et factures par voie électronique.
Ce service a pour but d'accélérer la réception des données de la liquidation et des factures grâce au format électronique. Les principaux avantages pour les clients sont: sécurité, intégrité des données, économie de temps et réduction de l'espace physique d'archivage.
Documentation:
Formulaire de demande dûment rempli.
Procédure:
La demande se fait en remplissant le formulaire qui sera reçu automatiquement au SAU de l' APB, qui se mettra en contact avec le client pour faire quelques vérifications.
Un fois les vérifications faites, un Accord d'échange de factures en format électronique sera signé.
Description:
The Fòrum Telemàtic of the Port of Barcelona approved a Procedure of shipment of settlements of rates and bills electronically.
Now the APB offers to its customers to receive the settlements of rates in electronic format.
The purpose of this service is to speed up the reception of data of settlement and bills in electronic format. The main advantages for the customers are: the security, the integrity of the data, the saving of time or reduction of the physical space of storage.
Required documents:
Procedure:
It is requested filling in one form that will be automatically received in the SAU of the APB. We will put in gets in contact with you to carry out a series of tests.
Surpassed this provationary period the signature of an Agreement of exchange of bills will be proceeded to in electronic format.