Menú de navegació

Banners

web ordres transport

Ruta de navegació

Sol·licitud de reducció de la taxa ocupació

FR | EN

Sol·licitud de reducció de la taxa d'ocupació

Descripció del tràmit

Atenció: actualització legislativa BOE 8 juliol 2020

En aquest procediment es detallen les instruccions per a la presentació de sol·licituds de reducció de la taxa d'ocupació d'acord amb l'article 9 del Reial Decret-Llei 26/2020, de 7 de juliol, de mesures de reactivació econòmica per fer front a l'impacte de la COVID-19 en els àmbits de transports i habitatge.

A través d'aquest Reial Decret-Llei es preveu, prèvia petició justificada dels interessats formulada abans del dia 9 de setembre de 2020, la possible reducció de la taxa d'ocupació per l'impacte de l'COVID-19. Tot i que aquesta reducció no es podrà calcular de forma definitiva fins que no acabi aquest any 2020, aquesta Autoritat Portuària té previst aplicar de forma provisional una reducció a compte, prèvia petició dels interessats.

Criteris d'aplicació

Liquidacions de la taxa d'ocupació susceptibles de l'aplicació de reducció provisional:

Serà d'aplicació la reducció provisional de la taxa d'ocupació a aquelles liquidacions, la data de meritació de la qual correspongui a l'any 2020.

Determinació del percentatge d'aplicació de la reducció provisional

El percentatge de reducció de la taxa d'ocupació a aplicar de forma provisional serà el resultant del següent quadre:

Concessions i autoritzacions excepte terminals de passatgers
Impacte negatiu sobre l'activitat (%) Reducció taxa ocupació
Menor que el 10% 0%
Entre el 10% i el 15% 15%
Major que el 15% 20%


 

Terminals de passatgers
Impacte negatiu sobre l'activitat (%) Reducció taxa ocupació
Menor que el 20% 0%
Entre el 20% i el 40% 30%
Major que el 40% 60%


Reducció provisional:

La reducció de la taxa d'ocupació que, si s'escau s'apliqui a la vista de les dades declarades pel peticionari serà provisional i a compte.

La tramitació d'aquestes sol·licituds de reducció de la taxa d'ocupació s'efectuarà d'acord amb el que estableix l'article 9 de Reial decret llei 26/2020, sense perjudici del que exigeix, a més, per l'ordenament jurídic aplicable i, en particular, pels articles 136 i 137 de Reial Decret 1065/2007, de 27 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament General de les actuacions i els procediments de gestió i inspecció tributària i de desenvolupament de les normes comunes dels procediments d'aplicació dels tributs.

La reducció de la taxa reconeguda inicialment amb un caràcter provisional estarà condicionada pel que fa a la seva procedència i quantia, a l'efectiva concurrència dels requisits que preveu l'article 9 de Reial decret llei 26/2020, així com en la normativa que en el seu cas el complementi o desenvolupi.

La posterior comprovació de la reducció de la taxa d'ocupació es farà amb les dades que el sol·licitant aporti sobre l'impacte econòmic en la seva activitat com a conseqüència de la crisi de la COVID-19 un cop tancat l'exercici 2020 i donarà lloc, si s'escau, a la pràctica de les corresponents liquidacions, que en cap cas meritaran interessos a favor de l'Autoritat Portuària de Barcelona o del titular del títol d'ocupació.

 CODI SIA: 2410647

 

Resultat

 

Servei al qual pertany

Gestió econòmica i financera

 

Departament responsable de la tramitació

Cocessions i Tarifes

 

Qui pot realitzar el tràmit

Concessionaris, autoritzats o llicenciataris

 

Documentació a presentar

Cal presentar una petició per cada tipus d'activitat i empresa, permetent-se la inclusió en cada petició d'un o varis títols d'ocupació que siguin complementaris a la prestació d'una activitat.

La documentació que, com a mínim, caldrà presentar és la següent:

  • Escrit de petició en el que es declari que l'actual crisis sanitària derivada del COVID-19 ha tingut un impacte negatiu a la seva activitat.

  • Formulari d'Annex Full Resum degudament emplenat i signat.

  • Escriptura d'apoderament, del representant que sol·licita la reducció.

  • Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

  • Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb l'Agència Tributària.

  • Documentació relacionada amb l'acreditació de l'impacte del COVID-19 en la seva activitat, la qual es detalla a l'Annex Fulla Resum.

En cas d'haver presentat una sol·licitud prèvia a la publicació del RD 26/2020, serà suficient amb la presentació d'un escrit ratificant la seva anterior petició conforme aquesta nova norma i que la mateixa se sol·licita per a totes les a norma i que la mateixa se sol·licita per a totes les ja emeses.

 

Com iniciar el tràmit

La Llei 39/2015, del 2 d'octubre, del procediment comú de les administracions publiques, en el seu article 14.2. cita els subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques.

Així mateix, la Llei reconeix el dret de les persones físiques a triar en tot moment si es comuniquen amb les administracions a través de mitjans electrònics o no, llevat que estiguin obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques. El mitjà triat per la persona per comunicar-se amb les Administracions Públiques podrà ser modificat per la persona física en qualsevol moment.

  • Telemàticament

    Per presentar la documentació electrònicament és indispensable estar en possessió d'un certificat digital com el DNI electrònic o un certificat  d'alguna Autoritat de Certificació com la Fàbrica Nacional de Moneda y Timbre o CatCert. Si no en disposa d'un, a la pàgina de preguntes freqüents té informació de com aconseguir-lo.

    Estant en possessió del vostre certificat vàlid podeu lliurar la documentació al registre electrònic.

    Horari: servei disponible les 24 hores, qualsevol dia.

  • Presencialment

    Només per a subjectes no obligats
     
    Servei d'Accés Unificat:
     
    Edifici Est del World Trade Center
    Planta baixa 
    Moll de Barcelona s/n
    08039 Barcelona 
     
    Tel.: 93 298 60 00

 

Termini màxim legal de notificació

 

Termini habitual de resolució

 

Silenci administratiu

 

Taxes o tarifes aplicables

 

Normativa aplicable

Guia elaborada per l'Autoritat Portuària de Barcelona sobre "Les mesures de caràcter econòmic en el context de la crisi causada pel Covid-19"

Resolució del Consell d'Administració de l'Autoritat Portuària de Barcelona, de data 10 de juny de 2020

Reial Decret-Llei 15/2020, de 21 d'abril, de mesures urgents complementàries per donar suport a l'economia l'ocupació 

Recomanacions d'actuació per a les Autoritats Portuàries davant la crisi creada pel COVID-19 i mesures adoptades per Puertos del Estado, emeses per Puertos del Estado en data 18 de març de 2020

Recomanacions per a la determinació de les reduccions de la taxa de ocupació previstes a l'article 17 del Reial Decret-Llei 15/2020, de 21 d'abril, de mesures urgents complementàries per recolzar la economia i l'ocupació", emeses per Puertos del Estado en data 28 de maig de 2020


 

 

 

Enllacos